Kereken 200 fő regisztrált az idén debütáló rendezvényre, amely az e-kereskedelemmel kapcsolatos marketingkérdésekre keresett választ. Akik viszont nem tudtak ott lenni, most letölthetik a számukra érdekes prezentációkat. Az alábbiakban össze is foglaljuk az egyes előadások témáit.
Litkai Gergely műsorvezető bemelegítő előadásából többek között választ kaphattunk arra, hogy „Lehet-e ismerkedni a konferencián, és van-e randivonalas csaló kód?"
A Thinkdigital alapítója, Odysseas Ntotsikas bemutatta, hogy a bannerkattintások 50 %-át az online népesség 6 %-a termeli. Megtudtuk, mi az a behavioural sequencing. És hogy 2015-re a display hirdetési piac eléri az 50 milliárdot. Dollárban. És „mellesleg" bejelentette, hogy a Thinkdigital network januártól belép a magyar piacra. Ezután Tudom, mit fogtok venni idén karácsonykor címmel Szigetvári József lapigazgató a Sanomától a konferencián ismertette először a Mediánnal közös kutatásukat. Kiderült, hogy még mindig a kozmetikumok vezetik a listát a karácsonyi ajándékoknál, de a tavalyi kisebb visszaesés után a ruházati cikkek ismét feljövőben, és így szorosan a második helyen állnak. A könyvek, CD-k, DVD-k viszont trendszerű csökkenést mutatnak. Ja, és vásárláshoz hitelt már szinte senki nem akar felvenni...
Tekintse meg az eseményről készült fotókat a neo Facebook oldalán!
Perger Péter, az idei Deloitte-féle Fast lista árbevétel-növekedési szempontból legelőkelőbb helyén álló magyar cége, a Netpincér (Viala Kft.) alapítója „mesét" mondott a 2 Ft-os CT-ről. Amiből kiderült, hogy Torkos Csütörtök a senki földjén tanyázott, és ezért tudta elhódítani a szemfüles Netpincér. Majd az Éltanuló webáruházról kaptunk ismertetőt Várkonyi Mátétól. A Gravity szakembere szerint az ajánlórendszerrel felvértezett webáruház megismeri a vásárlót, felismeri a hasonló profilokat, komplex hálót hoz létre, és végül, de első sorban megmondja a tutit. Vagyis hogy melyik vevőnek mit ajánljunk. Ezt követően Peresztegi Zoltán, a Jófogás.hu apróhirdetési oldal vezetőjeként, a listing site-ok hirdetési bevételeinek evolúcióját tárta a publikum elé, és megpróbált rendet vágni a display-piaci dzsungelben.
A Praktiker webshopját népszerűsítő kampány sikerének titkait Sáfrány Katalin fedte fel előadásában. Az ismertség növelési céllal futott kampány 86 Ft-os kattintási átlagárat produkált. Köszönhetően például a speciális kreatívötlet alapján csak az internetre leforgatott videóbannereknek, illetve a konverzió-alapú kampányoptimalizációnak. A kereskedelmi cég előadása után az UNICEF előadója, Cseh Henriett mutatta meg a közönségnek, hogy létezik non-profit e-kereskedelem is. Nagyon is profitorientált viszont a jól ismert nemzetközi divat és lifestyle márka, a Puma. Nemeskéry Zsuzsanna, a cég képviselője megosztotta a közönséggel azokat a trükköket, amikkel egy hazánkban alapvetőn kereskedelmi helyőrséggel rendelkező világmárka tehet a helyi piacokon, akár központi webbolt nélkül, akár komoly marketingbüdzsé nélkül, akár válságban. A délelőtti session zárásaként került megrendezésre a karrier-kerekasztal beszélgetés, ahol korábban hagyományos marketinges, mostanra az e-kereskedelemhez igazolt szakemberek számoltak be kötetlen formában a változtatás körülményeiről, hátteréről és az e-kereskedelmi területen tapasztalt sajátosságokról.
A délutáni szakmai programot a hazai e-kereskedelmi szcéna egyik doyenje, Haraszti Zsolt indította. A Netrisk első embere prezentációjában rámutatott a brandépítés fontosságára az egyre növekvő online kereskedelmi versenyben. A novemberi online kötelező felelősségbiztosítási reklámőrületben bizony még egy 100%-ig konverzióban érdekelt online vállalkozás számára is kiemelten fontos sikertényező a márkaelőny. A sort egy másik rutinos szakember, Benda Gergely folytatta, aki egy sajátos e-kereskedelmi szegmensben, az online zenedisztribúcióban is aktív Universal Music stratégiájába engedett bepillantást. A zeneipari óriás - ahelyett, hogy az internetes gigászok (iTunes, Google) által meghódított, illetve az illegális zeneletöltéstől sújtott végfelhasználói irányba fektetné az összes energiát - egyre inkább a fizetőképes és egyúttal a zenéért fizetni hajlandó márkák képviselői felé fordul. A brandek így termékeikhez és szolgáltatásaikhoz jogtiszta, minőségi hangzóanyagokat tudnak csomagolni, így növelve a márkaélményt és a promóció-részvételi hajlandóságot.
A hazánkban is egyre népszerűbb online kuponozás egyik magyarországi úttörője, Besenyei Kálmán a Napiakciók.hu képviseletében mutatta be, hogy a hagyományos márkák hogyan tudnak a beszállítói kuponok révén - az áruházak kihagyásával - saját jogon bekerülni az online értékesítésbe. Őt követte az egész konferencia egyik legmarkánsabb előadása, melyet Holman Endre, a Generál Média vezetője celebrált. Az előadásból kiderült, hogy Holman legújabb e-kereskedelmi üzletágai (Book.hu, Biztositok.hu, Ingatlanok.hu stb.) a korábban felépített médiabirodalmának látogatóit közvetlenül érik el kereskedelmi ajánlatokkal. Erre a bázisra építve kívánja ugyanis a Generál Média minimalizálni a függőséget a „helyi szereplőket megszívató" Google-től és Facebooktól, illetve az ügynökségektől vagy érkező vagy nem érkező hirdetési bevételektől. A főszerep továbbra is a nagyágyúké maradt: Heissam Hartmann, a 33 országban aktív Rebate Networks alelnöke, az eBay-től az Brands4Friends-ig több e-kereskedelmi cégnél is dolgozott. Jelenleg pedig Magyarországon a Kuponvilág.hu közösségi vásárlásra specializálódó oldalt indította el. Előadása - melynek címe: Kritikus sikertényezők az e-kereskedelmi cégeknél - 4 esettanulmányt dolgozott fel, majd vonta le ezekből a közös tanulságokat.
Tekintse meg az eseményről készült fotókat a neo Facebook oldalán!
Starcz Ákos, a Bookline Nyrt. vezérigazgatója év elején kezdte a kísérletezést annak érdekében, hogy cége pénzt csináljon a legnagyobb közösségi portál révén. Sikerrel, hiszen csak november hónapban már 20 millió Ft-os bevétele származott innen. A Facebookline című érdekfeszítő előadásból kiderült, hogyan építhető és tehető bevételforrássá saját média egy idegen platformon. A közösségi médiánál maradva, a Neo Interactive képviseletében Keszte Dóra és Ács Mihály páros prezentációban sztoriztak a Platina EFFIE-díjjal kitüntetett Vatera Vera kampány számszerűsíthető és kevésbé számszerűsíthető eredményeiről. A Verává szinte teljesen átlényegülő Mihály újdonsült rajongóival folytatott kalandjai és a kampány során szerzett direkt fogyasztói visszajelzések nem kevés derültséget okoztak a közönségnek. A programot a biztonság/bizalom online marketing aspektusait feszegető kerekasztal-beszélgetés zárta, melyen a különböző nézőpontból érdekelt és érintett szervezetek - Allegroup, Medián, Pfizer, SZEK - vezetői cseréltek eszmét.
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »