Hírek

Online üzlet webáruház nélkül

2010-09-16Nagy András

Online üzlet webáruház nélkül

Egy biztos: valamit, valakinek, valahogyan minden vállalkozás szeretne eladni – az online, mint értékesítési csatorna szerepe pedig egyértelműen nő.

Vajon melyik vállalkozásnak nincs szüksége ma az e-kereskedelmi tapasztalatokra? Kérdezzünk másképpen: kinek nem fontos, hogy melyik kommunikációs eszközök, milyen marketingfogások, értékesítési trükkök és kipróbált online üzleti modellek lehetnek célravezetők?

A zeneipar biztos nincs ezek között, és a torrent-érában ezt nem is kell különösebben magyarázni. Hiszen miért mennének el az emberek nagy házakba (lemezbolt), hogy ott fizikai hordozón (CD) sok pénzért megvegyenek teljes albumokat, amelyekről ráadásul legtöbbször csak egy-két zeneszám tetszik nekik?! Találtak helyette gyorsabb, kényelmesebb és olcsóbb, illegális, de annál gyakoribb esetben ingyenes megoldást.

De mit tegyen egy lemezkiadó egy - döntően tehát az online világ által befolyásolt - radikálisan változó üzleti és piaci környezetben? Hogyan fordítsa javára azt az eszközt, ami a másik oldalról a legnagyobb fenyegetés számára? Hogyan tud eladni az interneten? És ha a zenehallgatók nem fizetnek és az online zeneáruházak forgalma is alacsony, akkor ki fizeti a révészt? Ezekre és más, a zeneipar, az e-kereskedelem, az értékesítés és a marketingkommunikáció kapcsolatát feszegető kérdésekre kapunk választ Benda Gergely, az Universal Music első emberének prezentációjából a DotcommerceDay-en. A válaszok viszont nemcsak a zeneipar számára tanulságosak: sok, a webes értékesítésben is gondolkodó vállalkozás számára ismerős a bizonytalanság, a kiútkeresés érzése. Az előadásból pedig az kiderül, hogy - az FMCG-től kezdve a bankokon át a telekommunikációs cégekig - a márkák számára milyen lehetőségeket tartogat a zenével való összekapcsolódás.

Téma
Az esemény támogatói
Kiemelt támogatók
További támogatók
Koncepció és program
Közös szervezésben
Alibaba

Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.

további részletek »Belistázás

A belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.

további részletek »Közösségi vásárlás

A közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.

további részletek »

helyszín

Boscolo New York Palace Hotel
1073 Budapest
Erzsébet krt. 9-11.
Tel.: (+36 1) 886-6111

kapcsolat

Kreatív Csoport
E-mail cím: matiszkok@kreativ.hu
Tel.: (+36 1) 430-4570
Fax: (+36 1) 430-4579