Hírek

Online üzlet webáruház nélkül

2010-09-16Nagy András

Online üzlet webáruház nélkül

Egy biztos: valamit, valakinek, valahogyan minden vállalkozás szeretne eladni – az online, mint értékesítési csatorna szerepe pedig egyértelműen nő.

Vajon melyik vállalkozásnak nincs szüksége ma az e-kereskedelmi tapasztalatokra? Kérdezzünk másképpen: kinek nem fontos, hogy melyik kommunikációs eszközök, milyen marketingfogások, értékesítési trükkök és kipróbált online üzleti modellek lehetnek célravezetők?

A zeneipar biztos nincs ezek között, és a torrent-érában ezt nem is kell különösebben magyarázni. Hiszen miért mennének el az emberek nagy házakba (lemezbolt), hogy ott fizikai hordozón (CD) sok pénzért megvegyenek teljes albumokat, amelyekről ráadásul legtöbbször csak egy-két zeneszám tetszik nekik?! Találtak helyette gyorsabb, kényelmesebb és olcsóbb, illegális, de annál gyakoribb esetben ingyenes megoldást.

De mit tegyen egy lemezkiadó egy - döntően tehát az online világ által befolyásolt - radikálisan változó üzleti és piaci környezetben? Hogyan fordítsa javára azt az eszközt, ami a másik oldalról a legnagyobb fenyegetés számára? Hogyan tud eladni az interneten? És ha a zenehallgatók nem fizetnek és az online zeneáruházak forgalma is alacsony, akkor ki fizeti a révészt? Ezekre és más, a zeneipar, az e-kereskedelem, az értékesítés és a marketingkommunikáció kapcsolatát feszegető kérdésekre kapunk választ Benda Gergely, az Universal Music első emberének prezentációjából a DotcommerceDay-en. A válaszok viszont nemcsak a zeneipar számára tanulságosak: sok, a webes értékesítésben is gondolkodó vállalkozás számára ismerős a bizonytalanság, a kiútkeresés érzése. Az előadásból pedig az kiderül, hogy - az FMCG-től kezdve a bankokon át a telekommunikációs cégekig - a márkák számára milyen lehetőségeket tartogat a zenével való összekapcsolódás.

Téma
Az esemény támogatói
Kiemelt támogatók
További támogatók
Koncepció és program
Közös szervezésben
Affiliate marketing

A Wikipedia szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért.

további részletek »Elektronikus kereskedelem

Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) vagy más néven e-commerce az internet felhasználásával történő áruk eladását, vásárlását, valamint cseréjét jelenti.

további részletek »Hűségprogram

Az e-kereskedelemben is gyakori a hűségprogramok alkalmazása, amit számos promóciós eszköz egészít ki. A legelterjedtebb ezek közül az online kereskedelemben is a pontgyűjtő akciók meghirdetése, illetve a CRM adatbázis intenzív használata (pl. e-mail marketing támogatásra).

további részletek »

helyszín

Boscolo New York Palace Hotel
1073 Budapest
Erzsébet krt. 9-11.
Tel.: (+36 1) 886-6111

kapcsolat

Kreatív Csoport
E-mail cím: matiszkok@kreativ.hu
Tel.: (+36 1) 430-4570
Fax: (+36 1) 430-4579