A Forma-1 rajongókon kívül is sokan emlékeznek még Palik László alapkérdésére: „Hova tűnt Damon Hill?” Nos, ugyanezt a kérdést tehettük fel Peresztegi Zoltánnal, a hazai online világ egyik vezető pilótájával, a 2007-ben indult Google Magyarország első vezetőjével kapcsolatban. Jó hírünk van: Peresztegi Zoltán visszatér.
Az online szakembert a svéd Schibsted Media magyarországi leányvállalatának vezetésével bízták meg, aminek apropója, hogy az online apróhirdetési- és hírportálokkal, vásárlási platformokkal közel 30 országban jelen lévő cég Magyarországon is megkezdte tevékenységét a Jófogás.hu apróhirdetési oldallal.
A hazai listing üzletág mérete 2008-as becslés szerint mintegy 3,5 milliárd forint, és olyan – legtöbb esetben nemzetközi háttérrel rendelkező – óriási médiavállalkozások osztoznak az online piacon, mint a Sanoma, az Expressz, a Vatera-TeszVesz és az Árukereső. A terepen tehát a gigászok igazi harca folyik, és – már csak az igazolások alapján is – biztosak lehetünk benne, hogy az új skandináv belépő nem marginális szerepre készül.
Érdemes figyelemmel kísérni tehát a fejleményeket és erre jó alkalom kínálkozik november 25-én, amikor Peresztegi már új pozíciójában prezentál a DotCommerceDay e-kereskedelmi konferencián, ahol egyebek mellett a listing üzletág marketing potenciáljával kapcsolatosan tart előadást.
A Wikipedia szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért.
további részletek »Elektronikus kereskedelemAz elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) vagy más néven e-commerce az internet felhasználásával történő áruk eladását, vásárlását, valamint cseréjét jelenti.
további részletek »HűségprogramAz e-kereskedelemben is gyakori a hűségprogramok alkalmazása, amit számos promóciós eszköz egészít ki. A legelterjedtebb ezek közül az online kereskedelemben is a pontgyűjtő akciók meghirdetése, illetve a CRM adatbázis intenzív használata (pl. e-mail marketing támogatásra).
további részletek »