A Forma-1 rajongókon kívül is sokan emlékeznek még Palik László alapkérdésére: „Hova tűnt Damon Hill?” Nos, ugyanezt a kérdést tehettük fel Peresztegi Zoltánnal, a hazai online világ egyik vezető pilótájával, a 2007-ben indult Google Magyarország első vezetőjével kapcsolatban. Jó hírünk van: Peresztegi Zoltán visszatér.
Az online szakembert a svéd Schibsted Media magyarországi leányvállalatának vezetésével bízták meg, aminek apropója, hogy az online apróhirdetési- és hírportálokkal, vásárlási platformokkal közel 30 országban jelen lévő cég Magyarországon is megkezdte tevékenységét a Jófogás.hu apróhirdetési oldallal.
A hazai listing üzletág mérete 2008-as becslés szerint mintegy 3,5 milliárd forint, és olyan – legtöbb esetben nemzetközi háttérrel rendelkező – óriási médiavállalkozások osztoznak az online piacon, mint a Sanoma, az Expressz, a Vatera-TeszVesz és az Árukereső. A terepen tehát a gigászok igazi harca folyik, és – már csak az igazolások alapján is – biztosak lehetünk benne, hogy az új skandináv belépő nem marginális szerepre készül.
Érdemes figyelemmel kísérni tehát a fejleményeket és erre jó alkalom kínálkozik november 25-én, amikor Peresztegi már új pozíciójában prezentál a DotCommerceDay e-kereskedelmi konferencián, ahol egyebek mellett a listing üzletág marketing potenciáljával kapcsolatosan tart előadást.
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »