MSN, Windows LiveMessenger, Facebook, Miniclip, LinkedIn, MySpace, RockYou, eBuddy. Mi bennük aközös? Mindnyájan a Think Digital hálózat kizárólagos partnerei a dél-kelet-európai régióban, ahol a Think Digital a leggyorsabban növekvő hirdetési network.
Aki a fenti óriás médiavállalatok mellett a MediaMind | EyeBlaster digitális reklámkiszolgáló technológia képviselője is Görögországban, Cipruson, Albániában, Bulgáriában és Romániában. A 2006-ban alapított cég rekordsebességgel került szinte monopol helyzetbe Görögországban, és a sikeres üzleti modelljére alapozva kezdett nagyszabású expanzióba először a térség országaiban. Az alapító, Odysseas Ntotsikas most Magyarországra jön, hogy előadást tartson a DotCommerceDay-en.
És hogy mit tudhat egy digitális hirdetési network és adszerver-képviselet az e-kereskedelemről? Meglepően sokat. Hiszen a Think Digital által folytatott üzlet jelenti a kapcsot a hirdetői oldal és a média oldal között. Az adnetwork-ök ismerik és kapcsolatban vannak a reklámozókkal és a reklámmegjelenítőkkel egyaránt. Egyrészt támogatják a média oldal e-kereskedelemmel (is) foglalkozó szereplőit, ráadásul olyan területen – a display hirdetések piacán –, ami nekik nem elsődleges kommunikációs eszközük, sem bevételi forrásuk, tehát ahol elkél számukra a külső szaktudás, bármennyire is profin űzzék amúgy az online marketing egyéb formáit.
Mint ahogy az is egyértelmű, hogy a reklámozói oldal felé is előny, ha olyan felületeken tudják hirdetni a márkáikat, ahol amúgy fizetőképes rétegek tartózkodnak, netán vásárolnak. Márpedig az e-commerce oldalak éppen ilyenek. Ezért aztán a márkamenedzserek, ügynökségek számára is fontos, hogy legyen olyan szereplő, aki integrált tudással, tapasztalatokkal, számokkal rendelkezik arról, hogyan érdemes reklámozni ezeken a speciális website-okon.
Üzleti víziók és gyakorlati tanácsok egyaránt elhangzanak az előadás során, amely a marketingesek és az e-kereskedők számára egyaránt tanulságos lesz.
A Wikipedia szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért.
további részletek »Elektronikus kereskedelemAz elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) vagy más néven e-commerce az internet felhasználásával történő áruk eladását, vásárlását, valamint cseréjét jelenti.
további részletek »HűségprogramAz e-kereskedelemben is gyakori a hűségprogramok alkalmazása, amit számos promóciós eszköz egészít ki. A legelterjedtebb ezek közül az online kereskedelemben is a pontgyűjtő akciók meghirdetése, illetve a CRM adatbázis intenzív használata (pl. e-mail marketing támogatásra).
további részletek »