Kereken 200 fő regisztrált az idén debütáló rendezvényre, amely az e-kereskedelemmel kapcsolatos marketingkérdésekre keresett választ. Akik viszont nem tudtak ott lenni, most letölthetik a számukra érdekes prezentációkat a Program menüpont alatt. Az alábbiakban össze is foglaljuk az egyes előadások témáit.
Az első alkalommal megrendezett DotCommerceDay-ről a Digibiz.hu és a Terepnapló is részletesen beszámol. A következő válogatás az első véleményekből és tudósításokból szemezget.
Az internetes oldalakról jól ismert bannerek – még nyakatekertebben: display hirdetések – temetése igencsak korai. A tartalmi és formai gazdagság új szintje (gondoljunk csak a videós megoldásokra), a targetálási lehetőségek fejlődése, a médiafelületekre történő valós idejű licitek megvalósítása és a közösségi média új lendületet ad a digitális hirdetés legrégebbi formájának.
A Forma-1 rajongókon kívül is sokan emlékeznek még Palik László alapkérdésére: „Hova tűnt Damon Hill?” Nos, ugyanezt a kérdést tehettük fel Peresztegi Zoltánnal, a hazai online világ egyik vezető pilótájával, a 2007-ben indult Google Magyarország első vezetőjével kapcsolatban. Jó hírünk van: Peresztegi Zoltán visszatér.
500%-os növekedés a felhasználók számában 2 év alatt, 170%-os üzletág növekedés 1 év alatt, 45 millió aktív felhasználó 2009-ben – ezek az amerikai adatok az online kuponozásról. Mégis mi lehet az elképesztő növekedés hátterében?
Pár hónapja még arról szóltak a hírek, hogy végre Magyarországon is meghonosodni látszik az online kuponozás az FMCG szektorban. Az események azóta hihetetlenül felgyorsultak ezen a piacon. Ez azt is jelenti, hogy előbb-utóbb felzárkózunk az olyan nagy online kuponozó nemzetekhez, mint például az Amerikai Egyesült Államok.
A vezető hazai e-kereskedelmi szolgáltató számára csak a száraz számok, az eredmények és a konverzió fontos. Éppen ezért kapta fel a szakma a fejét a 2009-es „Megcsal a férjem” kampányra, mely valódi emberi érzelmekről szólt – és valóban az emberekkel, a közösséggel kommunikált.
MSN, Windows Live Messenger, Facebook, Miniclip, LinkedIn, MySpace, RockYou, eBuddy. Mi bennük a közös? Mindnyájan a Think Digital hálózat kizárólagos partnerei a dél-kelet-európai régióban, ahol a Think Digital a leggyorsabban növekvő hirdetési network. Aki a fenti óriás médiavállalatok mellett a MediaMind | EyeBlaster digitális reklámkiszolgáló technológia képviselője is Görögországban, Cipruson, Albániában, Bulgáriában és Romániában. A 2006-ban alapított cég rekordsebességgel került szinte monopol helyzetbe Görögországban, és a sikeres üzleti modelljére alapozva kezdett nagyszabású expanzióba először a térség országaiban. Az alapító, Odysseas Ntotsikas most Magyarországra jön, hogy előadást tartson a DotCommerceDay-en.
A buzzword-ök toplistájának vezető helyét foglalja el, és minden bizonnyal esélyes a „hall of fame” örökös tagságra a lassan (dehogy lassan, gyorsan) kontinens méretűre duzzadó közösségi portál, a Facebook. Az oldalon ismerőseinkkel tarthatjuk a kapcsolatot, játszhatunk, vagy – ha vállalatként lépünk fel – komoly pénzeket költhetünk, nem is haszontalanul. De pénzt keresni – azt azért nem. Vagy mégis?
Nem csalás, nem ámítás. A Netpincérnek átlagosan ennyibe került a site-ra hozni a látogatókat a legutóbbi Torkos Csütörtök kampányában. Hozzávalók: kiváló értékajánlat, figyelemfelkeltő kreatívok a megfelelő helyeken, az optimális üzleti- és médiakonstrukciók fáradhatatlan felkutatása.
Az offline marketingkommunikációban kipróbált megoldásokat, elsősorban a márkaépítésen keresztül vezető értékesítési taktikákat ültette át az online gyakorlatba a Praktiker 2009-ben induló webboltjának bevezetéséhez. A kampány innovatív videó-bannerekre épült.
Egy biztos: valamit, valakinek, valahogyan minden vállalkozás szeretne eladni – az online, mint értékesítési csatorna szerepe pedig egyértelműen nő.
A Wikipedia szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért.
további részletek »Elektronikus kereskedelemAz elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) vagy más néven e-commerce az internet felhasználásával történő áruk eladását, vásárlását, valamint cseréjét jelenti.
további részletek »HűségprogramAz e-kereskedelemben is gyakori a hűségprogramok alkalmazása, amit számos promóciós eszköz egészít ki. A legelterjedtebb ezek közül az online kereskedelemben is a pontgyűjtő akciók meghirdetése, illetve a CRM adatbázis intenzív használata (pl. e-mail marketing támogatásra).
további részletek »