Pár hónapja még arról szóltak a hírek, hogy végre Magyarországon is meghonosodni látszik az online kuponozás az FMCG szektorban. Az események azóta hihetetlenül felgyorsultak ezen a piacon. Ez azt is jelenti, hogy előbb-utóbb felzárkózunk az olyan nagy online kuponozó nemzetekhez, mint például az Amerikai Egyesült Államok.
A napiakciok.hu, Magyarország legnagyobb online kupongyűjtő oldala, a napokban tette elérhetővé a közel 10 híres cégcsoport termékeire beváltható új típusú online kuponjait. Az újítás lényege, hogy a kedvezményt nem a kiskereskedelmi cég, hanem annak beszállítója biztosítja, a kiskereskedő vásárlói számára.
A kuponok segítségével olyan neves márkatermékek érhetőek el kedvezményesen (a Cora miskolci és fóti áruházaiban), mint a Procter&Gamble, Foodnet Kft, Colgate-Palmolive, Béres Gyógyszergyár, Energizer, Henkel.
Az ötlet Besenyei Kálmántól, a hazai online kuponozás elismert szakértőjétől származik, aki évek óta azért küzd, hogy a magyar piac elfogadja és kihasználja az online bónokban rejlő hatalmas lehetőségeket. „A divat világában például szinte minden területet átfogunk a kupon akcióinkkal, évente többször tartunk kupon napokat a folyamatosan megjelenő kuponok mellett. Az eredeti ötletem azonban évek óta az, hogy a FMCG szektor lehetőségeit kihasználjuk és egy olyan jól működő rendszert tudjunk kiépíteni, amilyen az amerikai. Most úgy tűnik, végre sikerül a megvalósítás is" - állítja a szakértő.
Kálmán a Norwalk Community College-ben végezte tanulmányait Kommunikáció szakon, az alapötlet éppen ebben az időszakban fogalmazódott meg benne. Hazatérte után létrehozta hazánk egyik legnagyobb online kupongyűjtő oldalát a napiakciok.hu-t, mely 3 éve működik sikeresen.
A kuponguru a DotCommerceDay-en mutatja be, hogyan használható ez az eszköz, akár közvetlenül a márkák és azok képviselői számára, az online és az offline kereskedelem összekapcsolására.
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »