A buzzword-ök toplistájának vezető helyét foglalja el, és minden bizonnyal esélyes a „hall of fame" örökös tagságra a lassan (dehogy lassan, gyorsan) kontinens méretűre duzzadó közösségi portál, a Facebook. Az oldalon ismerőseinkkel tarthatjuk a kapcsolatot, játszhatunk, vagy - ha vállalatként lépünk fel - komoly pénzeket költhetünk, nem is haszontalanul. De pénzt keresni - azt azért nem. Vagy mégis?
Lehetséges - persze a dolog nem egyszerű. Kell hozzá jó ötlet, stratégia egy komoly rajongói bázist felépítéséhez, végül képesség, hogy a rajongói bázist vásárlói közösséggé, vagy egyfajta médiává alakítsuk. Előbbi esetről tanúskodnak a gombamód szaporodó közösségi vásárlási oldalak, illetve a Facebook-on cseperedő vásárlói közösségek.
A közösségi oldalakra célzott kampányokkal felépített rajongói csapat - szaknyelven fogalmazva a „vásárolt média" segítségével felépített „önkéntes média" - továbbértékesítése áll Starcz Ákos, a Bookline vezérigazgatója előadásának középpontjában a DotCommerceDay-en. A Bookline az online kereskedelmi piacon is szokatlan intenzitással keresi az új üzleti lehetőségeket, egyebek mellett ebből is ízelítőt nyújt az előadás.
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »