A vezető hazai e-kereskedelmi szolgáltató számára csak a száraz számok, az eredmények és a konverzió fontos. Éppen ezért kapta fel a szakma a fejét a 2009-es „Megcsal a férjem" kampányra, mely valódi emberi érzelmekről szólt - és valóban az emberekkel, a közösséggel kommunikált.
A számok minden esetre magukért beszélnek: a kampányhoz (melynek során Vera elárverezte a hűtlen férj kedvenc holmijait) kapcsolódó kiemelt terméklapokat több mint 1.200.000-an látogatták, a legnépszerűbb terméket (közel 40 éves Mercedes-Benz) 538.000-en látták, de a látogatottságon túl is minden hatékonysági mutatóban korszakalkotó volt a Vatera.hu kampánya a hazai piacon. A mutatók mögött egyebek mellett az a kompromisszumokat (és napszakokat és szabadnapokat) nem ismerő közösségi aktivitás állt, amely hozzájárult ahhoz, hogy a legrangosabb reklámhatékonysági versenyen a kampány abszolút győztes lett, azaz elnyerte, a platina EFFIE-díjat.
A közösségi kampány bemutatása mindenképpen a DotCommerceDay egyik szakmai csúcspontja lehet, emellett igazán szórakoztató percekkel kecsegtet. A szokatlan módon, duóként prezentált esettanulmányban, az előadópár hölgytagjától, Keszte Dórától (a Neo Interactive account directora) megtudhatjuk például, hogy kizárólag az iWiW és FB bejelölések visszaigazolása több mint 36 órát vett igénybe a kampány folyamán. De a számokon túl bepillantást nyerhetünk azokba a 100%-ig magánemberi szituációkba is, amiket munkája során, Vatera Vera internethangja, a másik prezentátor Ács 'az Ács' Mihály (a Neo Interactive vezető szövegírója) megélt: "Volt szerencsém elmulasztani egy párizsi randit, VIP-belépős swingerpartit, sőt véletlenül egy szerelmi háromszögbe is belekeveredtem." És ez még messze nem minden...
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »