500%-os növekedés a felhasználók számában 2 év alatt, 170%-os üzletág növekedés 1 év alatt, 45 millió aktív felhasználó 2009-ben – ezek az amerikai adatok az online kuponozásról. Mégis mi lehet az elképesztő növekedés hátterében?
Bár már-már elcsépelt, hogy mindig a gazdasági válság a kiindulópont, ám mégis tény: a vásárlók még elkeseredettebben keresik a módjait, hogy olcsóbban jussanak hozzá a termékekhez, a kereskedők pedig minden lehetséges módot megragadnak a forgalom élénkítésére. A kedvezmények online terjesztése hatékony kezdeményezés a kereskedelem újjáélesztésének érdekében, hiszen a digitális változatok gyorsabban épülnek be a vásárlói körforgásba. Másrészről az online kuponoknál nincs se nyomtatási költség, se a nyomtatott sajtó csökkenésével járó fenyegetettség. Mindössze az a tény, hogy egyre nagyobb teret nyer az e-kereskedelem, és hogy a jelentős vásárlóerővel rendelkező közönség már „online éli az életét”.
És mi újság Európában? Ezt fogja bemutatni Heissam Hartmann, a Rebate Networks alelnöke. A cég 2010. márciusi alapítása óta már 30 országban van jelen e-kereskedelmi területen. Üzleti modellje az egynapos akciós platformokon való vásárláson alapszik, ezt ötvözve a közösségi vásárlás adta lehetőségekkel.
Magyarországon Kuponvilag.hu néven vágtak bele a social couponing-be. Heissam elmondja azokat a kulcslépéseket, amelyekkel számos e-kereskedelmi céget (myvideo, AhoOho, eBay, Brands4friends, AllesAnna) vitt sikerre. Előadása már csak azért is kiemelt érdeklődésre tarthat számot, mert iparágak széles köre kerül szóba (FMCG, divat, média, szolgáltatás stb.), és az előadás nyelvezete, mondanivalója a széles közönségnek szól, nem igényel mély technikai, szakmai ismeretet.
Az Alibaba.com világvezető cég a cégközi (B2B) e-kereskedelem területén, és egyúttal az Alibaba Csoport vezető vállalata. Az 1999-ben alapított Alibaba.com vásárlók és beszállítók milliói számára segíti elő az üzletkötést online. A kínai Hangzhouban alapított Alibaba.com több mint 50 városban működtet irodát egész Kínában, Japánban, Koreában, Európában és az Egyesült Államokban.
további részletek »BelistázásA belistázás a kereskedelemi szektor egyik alapvető marketingtechnikája. A hagyományos értékesítési csatornákban a belistázás az áruk nagy kereskedelmi láncokban (pl. hipermarketekben) történő bekerülése „polcra vitele”. Ezzel válik egy termék láthatóvá a széles tömegek számára.
további részletek »Közösségi vásárlásA közösségi vásárlás az interneten fellelhető közösségek együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé.
további részletek »