Hírek

Kritikus sikertényezők az e-kereskedelmi cégeknél

2010-11-05Sitku Eleonóra

Kritikus sikertényezők az e-kereskedelmi cégeknél500%-os növekedés a felhasználók számában 2 év alatt, 170%-os üzletág növekedés 1 év alatt, 45 millió aktív felhasználó 2009-ben – ezek az amerikai adatok az online kuponozásról. Mégis mi lehet az elképesztő növekedés hátterében?

Bár már-már elcsépelt, hogy mindig a gazdasági válság a kiindulópont, ám mégis tény: a vásárlók még elkeseredettebben keresik a módjait, hogy olcsóbban jussanak hozzá a termékekhez, a kereskedők pedig minden lehetséges módot megragadnak a forgalom élénkítésére. A kedvezmények online terjesztése hatékony kezdeményezés a kereskedelem újjáélesztésének érdekében, hiszen a digitális változatok gyorsabban épülnek be a vásárlói körforgásba. Másrészről az online kuponoknál nincs se nyomtatási költség, se a nyomtatott sajtó csökkenésével járó fenyegetettség. Mindössze az a tény, hogy egyre nagyobb teret nyer az e-kereskedelem, és hogy a jelentős vásárlóerővel rendelkező közönség már „online éli az életét”.

És mi újság Európában? Ezt fogja bemutatni Heissam Hartmann, a Rebate Networks alelnöke. A cég 2010. márciusi alapítása óta már 30 országban van jelen e-kereskedelmi területen. Üzleti modellje az egynapos akciós platformokon való vásárláson alapszik, ezt ötvözve a közösségi vásárlás adta lehetőségekkel.

Magyarországon Kuponvilag.hu néven vágtak bele a social couponing-be.  Heissam elmondja azokat a kulcslépéseket, amelyekkel számos e-kereskedelmi céget (myvideo, AhoOho, eBay, Brands4friends, AllesAnna) vitt sikerre. Előadása már csak azért is kiemelt érdeklődésre tarthat számot, mert iparágak széles köre kerül szóba (FMCG, divat, média, szolgáltatás stb.), és az előadás nyelvezete, mondanivalója a széles közönségnek szól, nem igényel mély technikai, szakmai ismeretet.

Téma
Az esemény támogatói
Kiemelt támogatók
További támogatók
Koncepció és program
Közös szervezésben
Affiliate marketing

A Wikipedia szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért.

további részletek »Elektronikus kereskedelem

Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) vagy más néven e-commerce az internet felhasználásával történő áruk eladását, vásárlását, valamint cseréjét jelenti.

további részletek »Hűségprogram

Az e-kereskedelemben is gyakori a hűségprogramok alkalmazása, amit számos promóciós eszköz egészít ki. A legelterjedtebb ezek közül az online kereskedelemben is a pontgyűjtő akciók meghirdetése, illetve a CRM adatbázis intenzív használata (pl. e-mail marketing támogatásra).

további részletek »

helyszín

Boscolo New York Palace Hotel
1073 Budapest
Erzsébet krt. 9-11.
Tel.: (+36 1) 886-6111

kapcsolat

Kreatív Csoport
E-mail cím: matiszkok@kreativ.hu
Tel.: (+36 1) 430-4570
Fax: (+36 1) 430-4579